top of page

Így hordozunk mi

Frissítve: 2022. jún. 17.

Megosztom, hogy mi milyen eszközöket használunk, milyen célra és hogyan, hogy lássatok egy gyakorlati példát is.

Kaptunk kölcsön 2 rugalmas kendőt és egy szövöttet, valamint van egy saját, vékony szövött kendőm.



4 naposan kezdtük hordozni, akkor még csak én. Szövött kendővel kezdtem, amit a napi 1 órás sétáknál használtam, aztán rákaptam a rugalmasra is, és azt használtuk 3 hónapos koráig. Párom is idővel rákapott a hordozásra. Mivel lányom januárban született, így kifejezetten előnyös volt, hogy a rugalmast 3 rétegben kell használni, és melegített mindkettőnket. Amikor orvoshoz/védőnőhöz mentünk, ami csak 5 percre van tőlünk a szövött kendőket használtam csúszócsomóval, elől hordozva. Ezt megkötöttem, és nem is szedtem szét, hanem csek leemeltem magamról ha hazaértünk, aztán mikor legközelebb kellett csak belebújtam.

3 hónaposan már nagyon nem volt hajlandó megmaradni rajtam elől, és már nagyon szeretett volna nézelődni is, ezért úgy döntöttem, hátrakötöm. Páromon simán elvolt elől is. Arra jutottunk, hogy valószínüleg zavarja (főleg növekedési ugráskor), hogy rajtam elől érzi a tej illatát, de nem kapja meg. Próbálkoztam a batyu kötéssel, de nekem nem jött be. Ekkor kaptam kölcsön egy mei-tai-t, amit nagyon megszerettünk, most ilyet keresek, hogy vegyek egyet. Ilyen korán használva kompromisszumos megoldás a mei tai, de már elég jól tartotta magát Picúr, úgyhogy nem csináltunk ebből problémát.


Van még egy "hordozós" felsőm, ezt a típust azért nem soroltam fel a hordozó eszközök között, mert ez ténylegesen nem alkalmas hordozásra. Ennek elsődlegesen annyi a funkciója, hogy egy felsőben megvalósítható a bőr-bőr kontaktus a babával. Mivel a hordozáshoz nem tartja eléggé a babát, így ülve ajánlott csak használni. Én amíg sétálok vele (altatás), addig tartom a karommal is. Elsősorban akkor szoktam használni, ha Picúrnak hőemelkedése van (ld. Lázcsillapítás) az oltás után, illetve volt olyan időszaka (kb 2 hét), amikor nap közben csak rajtam volt hajlandó aludni.


A napokban hallottam a BWCC kötésről, tervezem azt is kipróbálni, ha épp nyugis hangulatban lesz Picúr. A hátránya, hogy három rétegben kell kötni, jelenleg nyár van, és a vékony kendőm rövid.

Tegnap kipróbáltam a hurkolt kötést elől hordozva (csípőn nagyon nem szeretem az egy oldali terhelés miatt) a vékony saját kendőmmel, és nagyon beleszerettem.






19 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
Post: Blog2 Post
bottom of page